Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

English Francais Auf Deutsch Espanol

sâmbătă, 14 aprilie 2012

Minunea minunilor: Sfânta Lumină care se coboară din cer la Ierusalim- Wonder of wonders: Holy Fire which comes down from heaven to Jerusalem


(Română) În fenomenul Luminii Sfinte de la Ierusalim dăinuie o remarcabilă reminiscenţă datând din vremea Bisericii nedivizate a Vechii şi Noii Rome. Este un ritual ortodox prin excelenţă, dar şi o moştenire a rădăcinilor Occidentului creştin. De peste douăzeci de secole, venirea Sfintei Lumini în Sâmbăta Mare la Mormântul Domnului din Ierusalim este cea mai mare minune oferită oamenilor. Este miracolul care dovedeşte până la sfârşitul timpului Învierea lui Hristos, Lumina luminii. Minunea are loc în Biserica Învierii lui Hristos, impunătoarea biserică a întregii creştinătăţi de la Ierusalim. De peste două mii de ani, în timpul Vecerniei Mari din Sâmbăta Mare, între orele 12.30 şi 14.30, deasupra Sfântului Mormânt se coboară Lumina din Cer. Pentru că există încă oameni neîncrezători, se fac controale riguroase care dovedesc tocmai că minunea este autentică. Autorităţile laice din Ierusalim inspectează cu severitate locul sfânt pentru a se asigura că nu există nici o sursă de foc şi chiar îl controlează corporal pe arhiereul grec care presară vată deasupra locului unde a fost aşezat Mântuitorul înainte de a învia. După rigurosul control, se sting toate luminile şi se pecetluieşte uşa de la intrare cu benzi de pânză cu ceară şi sigilii aşezate astfel încât să formeze litera „X”. Gardienii rămân de pază la uşa Sfântului Mormânt până când se coboară din cer Lumina. După ce este controlat corporal de către poliţişti, patriarhul Ieusalimului dezlipeşte peceţile de la uşa Sfântului Mormânt. Este însoţit de un arab musulman care rămâne în Capela Îngerului (anticamera Sfântului Mormânt). Patriarhul intră singur în încăperea propriu-zisă a Sfântului Mormânt, îngenunchează şi se roagă. Biserica este cufundată într-o mare de beznă şi linişte. Numai arabii fac semne imploratoare. După 15-20 de minute de rugăciune, toţi cei prezenţi observă o lumină puternică alb-albăstruie, asemănătoare unui fulger, coborând în zig-zag prin cupola mare a bisericii. Scânteia divină aprinde vata de pe lespedea Sfântului Mormânt. Patriarhul pune bucăţile de vată aprinsă în două cupe de aur şi iese în Capela Îngerului. Aici aprinde două buchete de 33 de lumânări – număr care reprezintă vârsta lui Hristos în momentul crucificării. O dată cu vata se mai aprind miraculos candelele din biserică, lumânările din sfeşnice şi chiar unele lumânări din mâinile celor prezenţi. La început, lumina divină nu are consistenţă materială. Oamenii îşi ating părul, feţele şi hainele cu flacăra lumânărilor. Apariţiile, sunetele şi senzaţiile deosebite asociate Sfintei Lumini (licăriri de fulger, bubuituri etc.), toate calităţile supranaturale ale flăcării (culoare stranie, temperatură blând-caldă, temporar inconsumabilă) şi emoţia intensă produsă asupra credincioşilor i-au fascinat de veacuri pe cercetătorii fenomenului.
Lumina Sfântă coborând la Sfantul Mormânt - Holy Fire descending on the Holy  Sepulchre





7 comentarii:

  1. As vrea sa-mi spuneti si mie, in poza din articol este o raza de soare care coboara peste mormant sau este lumina sfanta? Din cate am vazut in alte poze acolo este un geam sau o usa. Desi la ora 14.30 cand a venit lumina soarele batea in alta directie. Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  2. Aceasta este o poză realizată de o prestigioasă agenţie de presă în timpul în care avea loc coborârea Luminii Sfinte din cer. Mai clar este filmul pe care l-am uploadat de pe YouTube în care vedeţi Lumina Sfântă cu proprietăţile ei miraculoase de a nu arde când este atinsă.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru raspuns. Ati putea sa-mi dati si mie linkul de pe youtube unde pot sa vad si eu. Eu am fost anul acesta la Ierusalim dar pentru ca nu am vazut cand a coborat lumina, cand am vazut aceasta "raza de soare" m-am minunat foarte tare ca nu mai vazusem asa ceva; mai pe urma am inceput sa ma indoiesc, pentru ca ma intrebam oare ce am vazut cu adevarat? Nu am vazut niciodata asa o raza de soare frumoasa ca asta iar unii mi-au zis ca am vazut lumina. Problema este ca in acel loc este o usa sau un geam si eram atat de obosita incat nu am dat atentie daca era deschis/a sau nu si mi-am zis mie nu mi-a fost dat sa vad lumina cum a coborat asa ca sigur este o raza de soare. Pentru ca era la vreo 10 minute cand am vazut eu, dupa ce coborase lumina si toti aveau lumanarile aprinse. Multumesc pentru ajutor.

      Ștergere
  3. Pentru fotografia cu coborârea Luminii Sfinte intraţi pe linkul:
    https://www.google.ro/search?source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=-zGGU7qCJOfY4QTGrYCQDw&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1024&bih=639&q=Holy%20Fire%20descending%20on%20the%20Holy%20Sepulchre#facrc=_&imgdii=_&imgrc=Bm1_YvrGV2_VpM%253A%3BHSdKeKie6ncUtM%3Bhttp%253A%252F%252F1.bp.blogspot.com%252F-UcyoGTxVrPk%252FT4mtdZxMSYI%252FAAAAAAAABOA%252Fe-8LU4wHboY%252Fs400%252Fholy%252Bfire.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fminunimisteresecreteleterrei.blogspot.com%252F2012%252F04%252Fwonder-of-wonders-holy-fire-which-comes.html%3B400%3B266

    Şi linkul pentru imaginile doveditoare de pe You Tube:
    http://www.youtube.com/watch?v=RaI2hXyg-fM

    Cu stimă,
    Odette Popescu

    RăspundețiȘtergere

Adăugaţi un comentariu/Add a comment

 

Statistici



Display Pagerank

Totalul afisarilor de pagina

Votati-ne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...