Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

English Francais Auf Deutsch Espanol

joi, 16 aprilie 2015

Canalul Nicaragua va fi cel mai mare proiect de infrastructură din lume

Au început lucrările la un canal gigantic în America Centrală, potrivit Expressen.se
Acesta va fi cel mai mare proiect de infrastructură din lume. Statul sărac Nicaragua și un
miliardar chinez sunt în spatele construcției care va uni Oceanul Atlantic și Pacificul. Canalul va fi de trei ori mai lung și de două ori mai adânc decât canalul Panama. Costurile se ridică la aproximativ 50 de miliarde de dolari și se dorește ca lucrările să fie finalizate în cinci ani. Nu se știu, însă, toate datele exacte legate de finanțare, planificare, efecte pentru mediu și consecințe sociale.
Acest canal reprezintă din vis, de 150 de ani, care va deveni în sfârşit realitate. Deja la mijlocul secolului al XIX-lea se dorea construcția canalului. Acum 100 de ani, Nicaragua a fost a doua opțiune după Panama pentru a construi un canal navigabil în America Centrală între oceane. Americanii au luat decizia de a finaliza lucrările la canalul din Panama începute de Franța. 
Compania HKND, care are sediul în Hong Kong, se va ocupa de lucrările de construcție la noul canal. Acesta este foare important pentru locuitorii din Nicaragua, guvernul văzând construcția drept un pas important. Panama este una dintre cele mai bogate țări din regiune datorită canalului său și Nicaragua speră la o dezvoltare asemănătoare.
Lungimea canalului va fi de 278 de km și va avea capacitatea de 5.100 de nave pe an. Lățimea va fi între 230 și 520 de metri și va avea o adâncime de aproximativ 30 de metri.
Construcția canalului va genera 50. 000 de locuri de muncă în cei cinci ani de construcție și încă 200. 000 după ce va fi gata și dat în funcțiune. Astfel, Nicaragua, care în prezent este a doua cea mai săracă țară din regiune, va înregistra o puternică creștere economică cu 14 procente pe an.
Potrivit cotidianului britanic „The Guardian“, realizarea canalului Nicaragua necesită să se înlăture mai mult de 4,5 miliarde de metri cubi de teren, destul pentru a îngropa întreaga insulă Manhattan până la al 21-lea etaj al clădirii Empire State Building.
Construcția are și critici. Cercetătorii susțin că nu s-au studiat deloc efectele asupra mediului și că vor fi afectate regiuni întregi de faună și floră. Cea mai mare amenințare vine de la lacul Nicaragua, cel mai mare rezervor de apă dulce din America Centrală. Canalul va trece prin lacul care trebuie să fie dragat și adâncit pentru ca navele să poată naviga, ceea ce va avea consecințe devastatoare pentru acesta. Schimbările climatice vor avea niște efecte serioase și vor rezulta perioade lungi de secetă. Tocmai de aceea, biologul Jorge Huete-Pérez, vicepreședinte la Academia de Știință din Nicaragua, se întreabă dacă merită se se sacrifice un rezervor de apă dulce în aceste condiții.
De asemenea, vor fi și proteste din partea locuitorilor din zonă care își vor pierde locuințele din cauza construcției canalului. Pâna la 30.000 de locuitori vor fi expropiați.  


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Adăugaţi un comentariu/Add a comment

 

Statistici



Display Pagerank

Totalul afisarilor de pagina

Votati-ne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...